معرفی پول مجازی بیت کوین (BitCoin)

معرفی پول مجازی بیت کوین (BitCoin)

معرفی پول مجازی بیت کوین (BitCoin)

معرفی پول مجازی بیت کوین (BitCoin)

معرفی پول مجازی بیت کوین (BitCoin)

معرفی پول مجازی بیت کوین (BitCoin)
معرفی پول مجازی بیت کوین (BitCoin)
ثبت شده در ستاد ساماندهي وزارت فرهنگ و ارشاد
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما
تبلیغات
موضوعات
آرشیو
پشتيباني آنلاين
آمار
نویسندگان
جستجو
جدید ترین مطالب
امکانات جانبی
تبلیغات
معرفی پول مجازی بیت کوین (BitCoin)

معرفی پول مجازی بیت کوین (BitCoin)

 

بیت کوین (به انگلیسی: Bitcoin) نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر است و به کاربران امکان می دهد که بدون هیچ واسطه ای انتقال پول غیر قابل بازگشت انجام دهند. گره های شبکه هر معامله را در شبکه اعلام می کنند که پس از تایید در یک سیستم اثبات کار، در یک تاریخچه عمومی به نام Blockchain ذخیره می شود. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ مبتنی بر عقایدی که ساتوشی ناکاموتو در مقاله ای منتشر کرد پایه گذاری شد.

بیت کوین امکان پرداخت‌های بسیار کم هزینه را فراهم می‌کند. شبکه بیت کوین سیستم کنترل کننده متمرکز ندارد و توسط هیچ ارگان یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود. زمان متوسط تایید هر انتقال بیت‌کوین، تقریباً ده دقیقه است. انتقال پول از یک نقطه به نقطه دیگر در تمام شبکه اطلاع رسانی شده و تمام نقاط از آن آگاه خواهند شد.

قبل از ابداع بیت کوین، سیستم های مالی آنلاین برای امنیت به یک سیستم کنترل کننده مرکزی احتیاج داشتند. ناکاموتو با استفاده از شیوه اثبات کار در یک شبکه همتا به همتا، راهی جایگزین پیشنهاد کرد. بیت کوین نسبتاً پروژه ای جدید و شدیداً تحت توسعه است.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳، تقریباً ۱۲ میلیون بیت‌کوین در گردش است. این تعداد بر اساس الگوریتم‌هایی که ناکاموتو در مقاله‌اش توضیح داده در حال افزایش است.

بیت کوین، پول یا ارز مخصوص به خودش را دارد. شبکه های ویزا و مستر کارت، تراکنشها را با ارزهای سنتی مانند دلار آمریکا یا یورو انجام می دهند. شبکه شتاب یا شاپرک تراکنشها را با ارز ریال ایران انجام می دهند. اما شبکه بیت کوین تراکنشها را با واحد پولی جدیدی انجام می دهد که واحد پولی این شبکه هم بیت کوین نامیده می شود.

تقریبا هر کسی که این ایده را بار اول می شنود(از جمله خودم) واکنش مشابهی دارد: واقعا امکان ندارد. اما مارکت تا کنون اثبات کرده که منتقدین اشتباه می کنند:

این نمودار، قیمت یک بیت کوین را از ابتدای سال 2011 که بیت کوین توجه عمومی را جلب کرد نشان می دهد. قیمت بطور خارق العاده ای متلاطم بوده است. به عنوان مثال بیش از 90 درصد از ارزش بیت کوین بین ژوئن و اکتبر 2011 کاسته شده است. اما یک روند صعودی بلند مدت همواره وجود داشته. توجه کنید که این نمودار در مقیاس لگاریتمی است. نمودار نشان می دهد که پول هر یک بیت کوین از 0.3 دلار در ابتدای سال 2011 به حدود 700 دلار در امروز رسیده است



تعداد بازديد : 1077
چهار شنبه 2 بهمن 1398 ساعت: 1:0
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
تبادل لینک هوشمند
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
صفحات جانبی
آخرین نظرات کاربران